English|صفحه اصلی  | سایت اصلی دانشگاه |   امروز: دوشنبه ٠٣ مهر ١٣٩٦
  • اقدامات و نتايج حاصله بعد از اجراي طرح تحول نظام سلامت در مركز آموزشي درماني امام خميني (ره) اروميه 

    ارجاع خدمات درماني به سايرمراكز بدون دخالت همراهان و هماهنگي  هاي لازم براي انتقال بيمار از طريق دفتر پرستاري صورت مي گيرد.

    قراردادها و تفاهم نامه هاي بيمارستاني جهت تامين خدمات خارج از زنجيره تامين بيمارستان صورت گرفته است كه منجر به عدم ارجاع بيماران جهت خدمات آزمايشگاهي شده است .

    با پيش بيني قراردادهاي منعقده با دو آزمايشگاه سطح شهر و سازمان انتقال خون و راه اندازي خدمات تازه در آزمايشگاه ميزان عدم ارجاع بيماران جهت ارائه خدمات نسبت به آغاز برنامه پيشرفت چشمگيري داشته است .

    ارجاع بيماران جهت خدمات تصويربرداري با هدايت و تامين بيمارستان صورت مي پذيرد . ( بدون دخالت همراه و بيماران در هماهنگي انتقال و يا پرداخت وجه )

    تعداد و نوع خدمات ارائه شده تحت پوشش بيمه پايه افزايش يافته است .

    كميته هايي به منظور خدمات مورد حمايت ، فارماكوپه دارويي و فهرست تجهيزات مصرفي پزشكي و هماهنگي با بيمه و كنترل مستمر در سطح بيمارستان تشكيل مي گردد .

    با حضور پزشكان مقيم در اورژانس كه مركز ترومايي و ريفرال مي باشد ، متوسط اقامت بيماران در اورژانس كاهش يافته است و همچنين با افتتاح بخش داخلي A  در جوار بخش اورژانس تعداد بيماران تحت نظري كه در كمتر از شش ساعت تعيين تكليف شده اند ، افزايش يافته است .

    افزايش ميزان رضايتمندي كلي بيماران سرپايي مراجعه كننده به درمانگاه در رابطه با كيفيت ويزيت پزشكان در كلينيك هاي دانشگاهي بعلت افزايش فضا و تعداد آنها و فعال بودن در صبح و عصر و افتتاح درمانگاه روانپزشكي ، درمانگاه فك و صورت ، درمانگاه داخلي .

     تهيه و تنظيم : گيتا احمدي زاده - كارشناس طرح تحول نظام سلامت