توریسم درمانی یا گردشگری سلامت سفری است که با هدف درمان به کشوری دیگر انجام می شود.
از دلایل این نوع گردشگری نبود شیوه درمانی ، گران بودن خدمات پزشکی، نبود تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته درمانی و ... در کشور مبدا است.
مناسب بودن تعرفه های پزشکی در ایران نسبت به سایر کشور های همسایه و وجود پزشکان حاذق و با تجربه در این کشور باعث شده است تا تعداد زیادی از گردشگران سلامت کشور ایران را به عنوان مقصد و جهت مداوا انتخاب کنند.
در این راستا بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه با توجه به ظرفیت های بالای خود در ضمینه گردشگری سلامت و با پشتوانه پزشکان حاذق و فضای فیزیکی مناسب و پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی توانسته است بهترین خدمات را به بیماران بین الملل ارائه نماید.
بخش بیماران بین الملل (IPD) در طبقه اول ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه با تعداد 11 اتاق تک تخته VIP در خدمت بیماران کشورهای همسایه می باشد.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
امکانات رفاهی برای بیماران بین الملل
در بخش بیماران بین الملل بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه، تمامی اتاق ها به خط تلفن مستقیم، تلویزیون، یخچال و کمد، دستشویی و حمام مستقل، زنگ احضار پرستار و کاناپه تختخواب شو برای استفاده همراهان بیماران مجهز می باشند. همچنین تمامی اتاق هامجهز به WIFI رایگان می باشند.
در تمام اتاق های بستری یک سجاده، قرآن و کتاب های مقدس برای پیروان سایر ادیان فراهم است.
کیف بیمار
برای هر بیمار یک کیف مخصوص که محتوای آن یک حوله، یک جفت دمپایی، دستمال کاغذی، صابون، مسواک، خمیر دندان، لیوان و کاور توالت فرنگی است به هنگام پذیرش ارائه می گردد.
بیمار توسط لباسی متمایز به عنوان بیماربین الملل مشخص می شود .
ارتباطات
در چند نقطه از فضای عمومی بیمارستان تلفن همگانی شهری رایگان وجود دارد.
بیماران بستری می توانند با استفاده از ریموت کنترل پرستار مسئول خود را بصورت مکانیزه برای انجام خدمات درمانی احضار کنند.
بیمارستان دارای رستورانی است که علاوه بر پرسنل، همراهان بیمار نیز می توانند از خدمات آن استفاده کنند.
بیمارستان دارای تعداد کافی دستگاه آب سرد کن و آب گرم کن همراه با لیوان یک بار مصرف در فضای عمومی خود و در داخل هر اتاق VIP بستری است.
نظافت با نهایت دقت و با استفاده از مواد ضد عفونی کننده و شامل کلیه اجزاء و وجوه دستشویی، توالت، حمام، شیرآلات و غیره انجام می شود.
بانک و ارز
مراجعان خارجی به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه برای انجام امور مالی به عابر بانک دسترسی دارند.
با استفاده از دو دستگاه عابربانک موجود در طبقه همکف ساختمان اورژانس و درمانگاه و همچنین دستگاه های کارتخوان در صندوق ها، پرداخت هزینه ها ساده تر شده است.
بیماران خارجی می توانند هزینه خود را به دلار پرداخت کنند و نیازی به تبادل ارز نخواهند داشت.
بیماران خارجی می توانند در بیمارستان امام خمینی (ره) برای مبالغ صرف شده خود، صورتحساب به زبان انگلیسی و با تایید رسمی مدیریت بیمارستان دریافت کنند.
تغذیه و غذاخوری
از جمله خدمات دیگر بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه در جهت رفاه حال بیماران بین الملل و همرا هان آنها، ایجاد منوی غذایی متنوع و مخصوص بیماران و سالن غذاخوری و سلف سرویس برای همراهان بیماران می باشد.
لابی بخش
در راستای ارتقاء کیفیت خدمات و ارزش آفرینی برای بیماران و همچنین ایجاد فضایی برای آسایش همراهان مکانی تحت عنوان لابی بخش در نظر گرفته شده است. همچنین ما تلاش کرده ایم که با ایجاد منوی غذا، فضایی مملو از حس آرامش و تامین را برای همراهان بیماران فراهم کنیم.
فضای داخلی بیمارستان
کلیه قسمتهای بیمارستان بر اساس اصول طراحی و با رنگ آمیزی و دکوراسیون ویژه ساخته و تجهیز شده که این موضوع فضای بخش های درمانی را دلچسب تر کرده است.
برای تردد آسان بیماران و یا عبور ویلچر در ورودی بیمارستان رمپ ویژه طراحی شده است.
در تمام قسمت های مورد مراجعه بیماران از محل انتظار تا بخش های درمانی، تلویزیون های متعددی نصب شده است تا زمان انتظار را لذت بخش تر کند.
در تمام قسمتهای بیمارستان به ویژه بخش های بستری، سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی از نوع چیلر با نحوه کنترل دستی نصب شده است.
بیمارستان دارای پلکان اضطراری و کپسول آتش نشانی مطابق استانداردهای فضاهای بیمارستانی است و این مهم سلامت و امنیت بیماران را تامین می کند.
حمل و نقل
بیماران و همراهان بصورت شبانه روزی به آژانس مسافرتی، تاکسی تلفنی و تاکسی های درون شهری دسترسی دارند.
پارکینگ بیمارستان، بصورت شبانه روزی در محوطه داخل بیمارستان برای خودروهای بیماران خارجی مهیاست.
ویلچر و برانکارد به تعداد کافی و در محل مشخص برای انتقال راحت و جابجایی ها مستقر هستند.
راهنمای بیماران
در طرح خوشامدگویی تمام امکانات و نیازمندی های بیماران بین الملل همراه با مترجم و به کمک بروشور ارایه می شود.
در تمام قسمت های بیمارستان تابلوهای راهنما همراه با فلش در زاویه دید مناسب و با طراحی خاص و زیبا به چهار زبان فارسی، انگلیسی، کردی و عربی وجود دارد.
تغییر رنگ فونت:
رنگ اصلی:
رنگ متن:
تغییر رنگ پس زمینه:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
انتخاب حالت کور رنگی
با انتخاب حالت کوررنگی تصاویر این وبسایت متناسب با حالت کوررنگی شما بهینه می شود